Ahlan Wa'sahlan, Selamat Datang, Welcome, Vanakam

"Kami mengucapkan Selamat Datang kepada semua pengunjung blog kami
"

Selasa, 13 November 2012

DOA AKHIR TAHUN 1433 HIJRAH DAN DOA AWAL TAHUN 1434 HIJRAH

Doa Akhir Tahun

Bacalah doa ini sebanyak 3 kali saat menjelang akhir tahun baru Islam.  Dilakukan selepas Waktu Asar atau sebelum Waktu Maghrib pada 29hb atau 30hb Dzulhijah. Dengan doa ini kita memohon agar kita akan mengakhiri perjalanan tahun yang akan ditinggalkan ini dengan mendapatkan keampunan dari Allah S.W.T. atas perbuatan-perbuatan yang dilarang oleh-Nya, dan apabila dalam tahun yang akan ditinggalkannya itu ada perbuatan-perbuatan yang diredhai oleh Allah S.W.T. yang kita kerjakan, maka mohonlah agar amal tersebut diterima oleh Allah S.W.T.
 
 
 
Doa Awal Tahun
Bacalah doa ini 3 kali ketika masuk tahun baru iaitu 1hb Muharam. Boleh dilakukan selepas Waktu Maghrib atau pun sesudahnya. Dengan doa ini kita sebagai mukmin memohon kepada Allah S.wW.T.. agar di dalam tahun baru ini kita dapat meningkatkan amal kebajikan dan ketaqwaan kepada-Nya.
 
 
 
 
Selamat beramal dan kumemohon keberkatan dariMu ya Rabbi.
Salam Maal Hijrah 1434 dengan ucapan, "Semoga Hari Ini Lebih Baik Dari Hari Semalam, Hari Esok Lebih Baik Dari Hari Ini dan Hari-Hari Mendatang Lebih Baik Dari Hari-Hari Yang Telah KuLalui".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan